8 טיפים שיסייעו לכם לפסוח מעל קלוריות מיותרות בפסח

 

נתחיל בנתון סטטיסטי: תקופת החגים הבאה עלינו לטובה, מלווה לרוב בעלייה במשקל של כשני ק"ג בממוצע! ולכן, ההמלצה הראשונה לפני שתתחילו לקרוא את הכתבה היא לקבל החלטה שהחג הזה אנחנו שומרים על המשקל ולא יוצאים מאיזון. כן, קראתם נכון. לא עולים ולא יורדים , פשוט שומרים.

 

אופן הביצוע: הישקלו לפני החג, תעדו את שעת השקילה, הביגוד והמספר בק"ג. הדביקו על המקרר לאחר החג הישקלו שוב באותם תנאים.

 

1

כיצד להתכונן לארוחות החג?

ארוחות החג הינן גורם עיקרי לשיבוש התזונתי. על מנת להתנהל בארוחות החג באופן מווסת רצוי להגיע שבעים אל הארוחה. רצוי לאכול ארוחה קלילה לפני ארוחות החג דוגמת ביצה קשה עם ירקות, טונה עם ירקות, פרי ויוגורט. תחושת השובע מאפשרת לנו להיות שלווים במהלך ההתכנסות המשפחתית וכן מאפשר לנו לבחור את אשר נאכל בשיקול דעת.

 

2

מה לבחור על הצלחת?

מבחר גדול של מזונות ותבשילים לא פועל לטובתנו. המגוון יכול לבלבל ולגרום לנו לאכול מכל דבר קצת ובסה"כ לאכול הרבה. אנו מתרגשים מאוכל מגוון וזה יוצר עניין בצלחת ובפה (האמת שמנגנון זה נועד על מנת לצרוך מבחר נוטריינטים, ויטמינים ומינרלים החיוניים כל כך לגופינו). כדי לשמור על גבולות רצוי להביט על המבחר המונח על השולחן ולתעדף את המזונות האהובים עלינו מתוך המבחר הגדול - לדוגמה נאכל מנה עיקרית אחת, תוספת אחת או שניים ו-2 סוגי סלטים.

 

3

ומה עם הכמות?

ברגע שבחרתם להמעיט את הגיוון, כך גם צריכת המזון תופחת. עם  זאת רצוי לקחת צלחת בגודל ממוצע, לא ענקית ולא קטנה ולמלא אותה פעם אחת. הצלחת תחולק לשלושה חלקים: מלאו חצי צלחת בירקות טריים ומבושלים, רבע צלחת בתוספת של פחמימה (דוגמת תפוח אדמה, או אורז לאוכלי קטניות) ורבע צלחת למנה העיקרית, דוגמת דג, עוף או בשר.

 

4

באיזה סדר מומלץ לאכול את המנות?
מומלץ לעשות סדר בסדר ארוחות הפסח ולהתחיל עם מרק או סלט ירקות, מהלך זה יסייע לווסת את תחושת הרעב ולהפחית את הצריכה התזונתית בהמשך הארוחה. מרק חם יכול להכיל ירוקת מבושלים ללא הגבלה, אך מרק המכיל תפוח אדמה, קניידלך או קטניות כמו עדשים או פול, יחשב כמנה פחמימתית.

 

5

מה לשתות?
מומלץ להקפיד על שתיית מים ולהימנע ממיצים המוצעים על שולחן החג. יש לציין שיין תירוש הינו מיץ ואם נבחן את רשימת רכיביו, הרי שהסוכר הינו רכיב עיקרי בו ואחוזיו גבוהים בהרכב המיץ.

 

גם שתיית יין עם אלכוהול מומלץ שתעשה במתינות. כל גרם אלכוהול מכיל כ-7 קלוריות (כמעט פי שניים מגרם פחמימה), ב-140 מ"ל של יין יבש (בערך כוס) יש כ-100 קלוריות, ואותה הכמות של יין מתוק תכיל לא פחות מ-130 קלוריות! אם כך, המעיטו בצריכת האלכוהול ושלבו אותו במתינות עם ארוחת החג.

 

6

ומה עם המצות?
מצה שוות ערך לשתי פרוסות לחם. לרוב קל לנשנש מצות ולהגיע בהיסח הדעת לכמות קלוריות גדולה ובלתי נחוצה, לכן רצוי לתכנן את צריכת המצות על פני היום. כדאי להגביל לעד 3 מצות ביום. המצה לא חייבת להתלוות לכל ארוחה ובמידה ומתעורר רעב תכופות במהלך היום, רצוי להקפיד על כ-6 ארוחות קטנות ומפוזרות על פני היום.


7

מה קורה בצהריים כאשר הארוחה העיקרית בערב?
החליפו סדר ארוחות: במהלך יום שגרתי, לרוב, הארוחה העיקרית מתקיימת בצהריים ואילו בערב אנו צורכים ארוחה קלילה ולעיתים רבות חלבית. ביום חג, כאשר הארוחה העיקרית בערב, ניתן להחליף את סדר הארוחות ולקיים את הארוחה הקלילה בצהריים. לאכול משהו קטן לפני ארוחת הערב דוגמת תפוח ויוגורט, כפי שציינתי בחלק הראשון, ולהגיע נינוחים לאחרות החג העיקרית. 

8

מה עם פעילות גופנית?
הליכה אחרי ארוחה גדולה יכולה לסייע בעיכול המזון ובהקלה על מערכת העיכול. בנוסף תכננו לעצמכם פעילות במהלך החג הכוללת טיולים, רכיבת אופניים וכל פעילות שמשלבת תנועה המוציאה קלוריות ומשפרת את תחושתכם הפיזית.

חג שמח ומאוזן!

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד