לשרוף קלוריות וליהנות


מה זה שריפת קלוריות והאם שורפים קלוריות גם בלי לעשות פעילות גופנית?  

 

שריפת  קלוריות  הינה  למעשה הוצאת אנרגיה.

התהליך נוצר בעת קיום החיים

ובעת פעילות גופנית להוצאת אנרגיה על קיום החיים קוראים RESTING METABOLIC RATE- RMR

 

זהו מונח המתאר את הקלוריות שהגוף שורף במנוחה לצרכי קיום החיים: נשימה, גדילה, פעילות איברים פנימיים ועוד..

 אישה בוגרת  שורפת בממוצע 1400 קלוריות ואילו גבר שורף 1800 קלוריות בממוצע  ביממה.

 

לשרוף קלוריות מפעילות גופנית : 

 

הוצאה קלורית נוספת תתבצע בעת פעילות.

 

כל פעילות שהיא צורכת אנרגיה וככל שנעשה אותה במשך זמן רב יותר ובעצימות גדולה יותר, נשרוף יותר קלוריות.

לדוגמה הליכה לעומת ריצה, ריצה הינה פעולה עצימה יותר המעלה דופק ודורשת לרוב מאמץ גדול מהליכה. ה

רמת משקלים כבדים לעומת משקלים קלים.

עלייה במדרגות לעומת עלייה במעלית וכד'.

 

פעולות מסוג זה יכולות לגרום לנו לשרוף קלוריות בסדר גודל של מאות קלוריות לשעת פעילות.

פעילות אירובית כמו ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים ודאנס (שיעור דאנס בסטודיו במשך 60 דקות רצופות) שורפת קלוריות לרוב יותר מאשר פעילות כוח כמו הרמת משקולות וחיטוב. ב

שיעור דאנס לדוגמה ניתן לשרוף כ300 – 500 קלוריות בשעה.

אם נסכום את שעת הפעילות של שיעור דאנס בקרב אישה בוגרת השוקלת 65 ק"ג יחד עם הRMR   נקבל הוצאה קלורית גבוהה של כ1700- 1900 קלוריות ליממה.

 

האם מספיק לעשות שיעור דאנס כדי לרזות?

 

כדי לרזות יש לשלב פעילות גופנית ותזונה נכונה.

כמות הקלוריות שאנו מוציאים מפעילות דאנס אומנם גדולה,

אך עלינו להקפיד לאכול כמות קלורית הקטנה מזו שאנו מוציאים על מנת לרזות.

אם הוצאנו 1700 – 1900 קלוריות כדאי שנאכל פחות מכך , בסביבות 1500 קלוריות ביום.  (מצ"ב דוגמה לתפריט של כ1500 קלוריות)

 

 

אז איפה יש שיעור דאנס?

 

 

לאתר:
www.inbaldruker.co.il

לעמוד הפייסבוק: 
ענבל דרוקר תזונה וכושר:
http://on.fb.me/1D6u39w

 

 
חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד