הדברים שלא אמרו לך לפני תרגול יוגה ראשון

• אוכל
יוגה מתרגלים על בטן ריקה או מאוד קלה, זה אומר שלא להגיע אחרי ארוחה של 4 בורקסים וקולה

כדי לא להגיע רעב לתירגול אפשר לאכול פרי קטן שאינו חומצי, לדוגמא בננה או 2 תמרי מג'הול.

 

• להגיע מוקדם
בתרגול ראשון עדיף להגיע לפחות 15 דקות לפני שמתחילים...למה?
 כשמגיעים מוקדם אפשר "לתפוס מקום" בשורה ראשונה, או קרוב למורה. ככה שבטוח תשמעו את הדרכתו.
הכר את המורה- תירגול ראשון רצוי ליידע את המורה שזהו שיעורכם הראשון, ככה שיוכל "לשים עליכם עין"

קצת יותר מאשר תלמידים המתרגלים קבוע, וכן רצוי ללכת למורה שקראתם עליו ואתם יודעים את היסטוריית לימודיו.

 

• מזרון
קנו אחד שיהיה לכם. היום אפשרי להשיג מזרונים פשוטים במחירים זולים וזה עדיף על פני מזרון משומש שאחרים הזיעו עליו.

 גם אם זה יהיה התירגול הראשון והאחרון שלכם המזרון מתקפל בקלות, קל לאיחסון, ותוכלו להשתמש בו גם למחנאות או תירגול של סתם מתיחות בבית.

 

• נוהל כניסה
הכותרת נשמעת מצחיקה...אך יוגה זהו לא אימון כושר רגיל שאפשר להגיע ולהתחיל. לפני שנכנסים יש להוריד את הנעליים והגרביים ולאכסן אותם במקום המיועד,

את הסלולרי לשים על מצב שקט, להיכנס בדממה להתמקם ולקחת רגע לעצמך. במהלך התירגול, אף אחד לא צריך לסבול ריחות לא נעימים של נעליים או גרביים,

לצאת מהריכוז בשל צילצול טלפון של אמא שלך ששואלת למה היא לא מצליחה להיכנס לפייסבוק,

או לספוג את האנרגיה השלילית שסחבת מהמשרד אחרי שהתווכחת עם קולגה מהעבודה

אחרי שהתוודעת למורה והתמקמת, שב וקח כמה נשימות עמוקות, נסה למצוא את השקט שאתה רוצה להתחיל איתו את התירגול.

 

• כמה שפחות בגדים ואביזרים יותר טוב
תירגול יוגה הוא אימון פיסי שאינו דורש קישוטי גוף, אז בלי עגילים מתנפנפים צמידים וטבעות שיכולים להפריע מאוד,

בתנוחת כלב מביט מטה או כל תנוחה אחרת לצורך העניין שצריך להשתרש עם כפות הידיים.

זהו גם לא אימון בחדר כושר לכן אין צורך בכפפות או בקבוק מים.

 

• מה ללבוש
ביוגה מזיעים. בכלל רוב המורים מעבירים תירגולים ללא מזגן. לכן דאגו להגיע עם בגדים מנדפי זיעה וכאלה שתוכלו לנוע איתם בחופשיות.

אפשר להביא מגבת קטנה לניגוב הזיעה.

 

• לא לשכוח לנשום
אם אתם מתחילים בכיתה גדולה ייתכן והמורה לא יאמר תמיד שיש לנשום דרך התנוחה או בכלל אפילו איך

לכן נסו להזכיר לעצמכם שאין צורך בעצירת נשימה אלה אם המורה ביקש.

 

• שיעורי בית
כמו שאתם בודקים את המפה לפני נסיעה למקום חדש, קוראים על יעדים לפני יציאה לחופשה או בודקים באינטרנט על מקום עבודה חדש לפני ראיון,

קיראו מעט על יוגה לפני התירגול הראשון. בעולם המערבי ישנם סוגים לא מעטים של יוגה...לכן בידקו איזה סוגים מתרגלים במקום שבחרתם להתאמן,

מה מהם הכי מתאים לי, הכירו תנוחות בסיסיות שחוזרות על עצמן בשמן שיהיה לכם מושג כלשהו אם המורה "לא מדבר בעברית".

 צפו בסירטונים קצרים לראות קצת במה בדיוק מדובר... ככה שלא תישאלו את עצמכם מה אתם עושים כאן 10 דקות מתחילת התירגול.

 

• הדרך חשובה בדיוק כמו סופה.
תירגול יוגה חשיבותו הוא מתחילת השיעור ועד סופו. שום דבר אינו מיותר או מטרתו להביא אותנו לסוף השיעור.

כל תנוחה ונשימה היא כמו בלוק בקיר לבנים, לכן זכור לא למהר או להיות קצר בתנוחות. קח את הזמן והיכנס בזמן שאתה יכול או מוכן לתנוחה,

 הישאר כמה שאתה צריך, גם אם הכיתה התקדמה, לא לדאוג...אתה תגיע עם כולם לסוף השיעור.


בתוך כל אלה אל תישכחו ליהנות....וזיכרו שהשינוי קרוב יותר מתמיד!

 

 לירון ביתן, מאמנת אישית, מורה ליוגה ומדריכת החוג מתאמנות עם תינוקות במרכז הספורט באוניברסיטת ת"א

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד