למה SQUAT ?

למה SQUAT ? (הגדל)

  כמה סיבות לסקווט:

1.סקווטים הוא תרגיל שיש בו רק יתרונות!
מומלץ לכולם ובכל גיל, מגיל 0 ועד 100

2.אסתטיקה- הסיבה שרוב המתאמנים שומרים על שיגרת אימונים, לטפח גיזרה והופעה חיצונית.
התוצאה מביצוע סקוואט באופן עיקבי היא ישבן עגול וחטוב .

3.חיזוק כל שרירי הגוף- עם ביצוע טכני נכון זהו תרגיל שעובד על כל שרירי הגוף ולא רק על השרירי הרגליים והישבן.
לדוגמא, שרירי הבטן, ישר הבטני וצדדיה מצטרפים לעבודה הקשה בשמירה על המנח הנכון תחת עומס.

4.שמירה על תנועה פונקציונלית בסיסית- שפיפה היא תנועה בסיסית הנחוצה לכל אדם.
עם הזמן ב"זכות" הכיסאות הגוף מוותר על גמישותו בתנועה זאת ולכן רובנו מסוגלים לשבת רק במצב שהירכיים מקבילות לקרקע או פחות מכך.
 
5.שמירה על הברכיים- תרגיל מומלץ לכל מי שסובל מכאבי ברכיים.
סקוואט מחזק באופן משמעותי את שרירי הארבע ראשי בירך והשרירים המייצבים שעוטפים את הברך.
עם שרירים חזקים יותר יש תמיכה טובה יותר לעומס המופעל על הברכיים ביומיום, ופחות עומס מוביל להקלה וכן הפחתה בכאב.

6.סקוואט לנשים מעל גיל 50- עפ מחקרים אחרונים נמצא שזהו תרגיל שמשפר התמודדות עם התסמינים של אוסטאופורוזיס  או אוסטאופניה.
מחקר שבדק נשים שמתרגלות סקוואט, אחרי גיל המעבר, המתמודדות עם התסמינים של אוסטאופורוזיס,

 על פני 12 שבועות, מצא שחל שיפור משמעותי בבדיקות צפיפות העצם והמטבוליזם של אותה קבוצת מחקר לעומת קבוצת הבקרה.

קומו מהכיסא וקדימה !

קחו כחלק מההחלטות לשנה החדשה לתרגל בעיקביות.
השינוי קרוב מתמיד.

 

לירון ביתן, מאמנת אישית, מורה ליוגה ומדריכת החוג מתאמנות עם תינוקות במרכז הספורט באוניברסיטת ת"א

 

 

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד