4 טיפים להשגת תוצאות באימונים

4 סיבות בגללן אתם תקועים באימונים

 

הולכים להתאמן כל יום?
מבלים שעות בחדר הכושר ולא רואים תוצאות?
4 טיפים שישנו לכם את שגרת האימונים ויהפכו את האימון לאפקטיבי יותר
כתבתו של אור אברהם, מאמן כושר במרכז עלית לספורט

 


1- ניצול לא נכון של הזמן
בין אם מדובר בחוסר איזון בין הזמן שמוקדש לאירובי לבין הזמן שמוקדש לכוח, חימום ארוך מדי שמערב עיסוי על הגלגל\מתיחות סטטיות, או דיבור בלתי פוסק בין או בזמן הסטים.

בסופו של דבר, אחוז גבוה יחסית מהזמן שלנו בחדר הכושר מוקדש באופן בלתי מודע לפעילויות שאינן תורמות למטרה הכללית, תהיה אשר תהיה.
עדיף יהיה להגיע ממוקדי מטרה. לדעת מה בדיוק לעשות בחימום (ולמה זה נעשה, למשל במקרה של הגליל),

מה לעשות בזמן האימון עצמו (מבחינת בחירת תרגילים וכמות המנוחה בין הסטים), ואף לעבוד עם שעון לתזמון מנוחות כדי לא להתפזר.

 

2- קפיצה בין תכניות
זו יכולה להיות תכנית שקיבלנו מהמדריך במכון, מחבר, או אפילו אחת שנלקחה מאתר כזה  או אחר.

כך או כך, הנטישה שלה והמעבר הרנדומאלי לאחרת, כנראה לא מתבססים על רציונל מיוחד פרט לשעמום ולרצון לגוון.

בהנחה והתכנית אכן עושה היגיון, המעבר ממנה לאחרת רק יהווה התפזרות ויפריע לדחוף קדימה את המדדים השונים הרצויים מבחינתנו (שדורשים עקביות כמובן).
מלכתחילה, תהליך בחירת התכנית צריך להתבסס על מספר קריטריונים. מי האדם שבוחר ו\או כותב אותה, והאם אנחנו סומכים עליו, בעיקר.

במידה וכן, אין סיבה לקפץ לאחרת כשמשעמם, ועדיף לסמוך על האדם עליו סמכנו בתחילת התהליך להתייעצות לגבי המשך הדרך.


3- רתיעה מתרגילי בסיס
סקווט, דדליפט ולחיצת כתף בעמידה, כדוגמא. יש תנועות שצריכות להיות בדרך כזו או אחרת בתכנית של כל אחד, בין אם המטרה היא אסתטיקה, כוח, או בריאות כללית.

התרגילים המדוברים מערבים מסה שרירית גדולה יותר ומייצרים תגובה הורמונאלית משמעותית יותר בתגובה למאמץ.

 אין סיבה טובה להימנע מהם, וזה קורה לרוב בגלל חוסר רצון ו\או סבלנות להתמקצע בהם, או מרתיעה כללית שמתבססת על מיתוסים ישנים (רע לגב\ברכיים וכו').
תהליך הלמידה יכול להיות עצמאי, ויכול גם להיעשות עם מאמן. השאלה היא שאלה של זמן, אנרגיה, רצון ללמוד והיכרות עם מקורות מידע טובים (אליהם יוכל להפנות המאמן, במידה ונבחרה הדרך העצמאית).


4- תזונה לקויה
זה יכול להיות דילוג כרוני על ארוחות בתחילת\אמצע\סוף היום, חוסר איזון בין אבות המזון השונים, או הצמדות לטרנדים לא מבוססים. כך או כך,

התאוששות המערכת מכל אימון לא תהיה אידיאלית, מה שיהפוך את חלק מאימוני השבוע, או כולם, לפחות פרודוקטיביים.

בטווח הארוך, זה אומר שנפח העבודה הכללי (כמות סטים\חזרות, משקל עבודה, או שניהם) יפגע במידה כזו או אחרת, וכך ההתקדמות כולה לעבר המטרה.
גם במקרה הזה ניתן ועדיף לפנות לאיש מקצוע שיעשה סדר בדברים, יכתוב תפריט מסודר ויהיה מסוגל לענות על שאלות שקשורות לנושא, כמו גם להפנות למקורות מידע טובים ללמידה עצמאית (היא כשלעצמה תמיד מומלצת).

אימון נעים ופורה :)

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד