איך להישאר פעילים ורעננים בחורף

לעבור את החורף בשלום ובבריאות


כל הקיץ התאמנו, טיילנו, רקדנו, שמרנו על גזרה וכושר מעולה, אבל הסופגניות הגיעו והימים התקצרו, החורף כבר כאן וקור, תוגה ושפעת בפתח. אז נתכרבל ונשקע בשנת חורף? לא חובה! פעילות גופנית והקפדה על כמה כללים פשוטים, עליהם נדבר בהמשך הכתבה, יעזרו לנו "לשרוד" את החורף.
חשוב לזכור שבעונה זו אנו חשופים לנגיפים וחיידקים שמאיימים להשבית אותנו לכמה ימים בבית. בשנת 2016 חוקרים בדקו את שכיחות הנגיפים בחלל האף והפה (מאלה הגורמים למחלות של דרכי הנשימה) אצל אלפי מתנדבים - בתלות במזג האוויר. הם מצאו שירידה בטמפרטורה בחוץ ומזג אוויר יבש, כמו שאנו חווים הרבה בחורף, העלו את שכיחות הנגיפים האלה.
החוקרים מאמינים שקור ויובש מייצבים טיפות באף, בהן נמצאים הנגיפים, וכך מקלים על העברתם מאדם לאדם. הוסיפו לזה את העובדה שאנחנו סוגרים חלונות בחורף ואין סירקולציה טובה של אוויר במקומות סגורים - וקיבלנו סיכוי טוב להדבק. אז איך אנו יכולים בכל זאת לצמצם את ההדבקות ולעבור את החורף בשלום?

הנה כמה עצות שיעזרו לנו להישאר פעילים ורעננים בחורף

נתחיל בדברים הפשוטים:
- פתחו חלון ותנו פתח לאוויר להיכנס למקומות הסגורים שבהם אתם נמצאים.
- כאשר מתעטשים, עשו זאת לכיוון המרפק כך שהנתז נמצא רחוק מכף היד - יותר הגייני ויותר מנומס.
- התאמנתם בחדר הכושר? עובדים במשרד? נקו המכשיר, המחשב והטלפון לפני השימוש וכך תפחיתו משמעותית את כמות המזהמים איתם אתם נמצאים במגע וכמובן שטפו ידיים עם סבון.
- הקפידו על שעות שינה מספקות בשעות הלילה! ולא, חמש שעות זה לא מספיק. הגוף משקם ומחזק את עצמו בשינה וזקוק לשעות האלה. אני ממליצה להוציא את הפלאפון והמחשב מחדר השינה כחצי שעה לפני שאתם הולכים לישון. 
- הקפידו על שתיית מים מספקת במשך היום. המנגנון שמעדכן אותנו על תחושת צמא בגוף לא מתפקד ביעילות בחורף ולכן אנו שותים פחות ממה שהגוף שלנו זקוק. בנוסף, החימום המופעל בחללים בו אנו שוהים מייבש גם כן. שתו שתי כוסות מים כאשר אתם מתעוררים בבוקר והוסיפו כוס מים להפסקות קפה/תה שלכם.

עכשיו נעבור לטיפים הקשורים לביצוע פעילות גופנית
- יש לבצע פעילות גופנית מתונה לפחות פעמיים בשבוע כי זה יחזק את המערכת החיסונית שלכם ויהפוך אתכם לעמידים יותר מול התוקפים הבלתי נראים. כמו כן, פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח וממלאת אותנו באנרגיה.
- דאגו להביא אתכם לאימון סט בגדים להחלפה כדי לשמור על חום גופכם בתום האימון. זכרו שהגוף מקרר עצמו גם בחורף ובגדים לחים בשילוב מזג אוויר קר יגרמו לכם להתקרר.
- השתדלו לאכול בצורה מאוזנת ולאכול אוכל חם כמו מרקים ותבשילים מפנקים. החשיכה המוקדמת והקור מעוררים בגופינו תחושת רעב הגורמת לנו לאכילת יתר בחורף.
- אני ממליצה להאריך ביום קר את החימום לפני האימון כיוון שלוקח זמן רב יותר לגוף להתחמם. זה ישפר את רמת הביצועים באימון ויפחית את הסיכוי לפציעת ספורט.

אשמח לראותכם מתאמנים ומתחזקים אצלנו בחדר הכושר, הצוות המקצועי שלנו תמיד כאן בשבילכם כדי לתת מענה בכל עניין.
חורף חמים!

 

מיכל טרבולוס, מאמנת בחדר הכושר של מרכז הספורט

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד