החגים בפתח וכולנו במתח – איך נשמור על הגזרה שאנו מטפחים בשגרה?

5 טיפים לשמירה על הגזרה מראש השנה ועד שמחת תורה:


1. לא לצום עד ארוחת החג – הקפידו על ארוחות מסודרות עד ערב החג, אפילו מומלץ לאכול משהו קטן כשעה לפני הארוחה כמו פרי, יוגורט BIO או אגוזי מלך כ 8 אגוזים או 7 שקדים טבעיים. צום עד הארוחה במהלך יום זה עלול להוביל אותנו לחוסר שליטה בארוחת החג.
2. שתו מים – בחגים השולחן מוצף במשקאות שלא נכנסים אלינו ביום יום ותחושת ה"אבל זה חג" גורמת לנו לשבור את ההשגרה ולשתות מיצים עתירי סוכר ומשקאות מוגזים. כדי שקצת תרגישו חגיגיים הוסיפו למים פלחי לימון או תפוז, עלי נענע או לואיזה שיוסיפו טעם אבל לא הרבה קלוריות.
3. לא הכל דבש – תפוח בדבש נשמע תמים אך הכל היה שונה אם היינו מקפידים למדוד כפית דבש המכילה 20 קלוריות בלבד. המנהג לטבול פלח תפוח בדבש יכול לעלות לכם בלפחות 100 קלוריות מיותרות עוד לפני הארוחה עצמה. אז קחו כפית קטנה ומרחו מעט דבש במקום "לנגב" עם הפלח.
4.  דעו מה לאכול גם בשולחן החג - התייחסו לשולחן החג כאל בופה, החליטו מראש אילו מזונות מועדפים ומומלץ כי תמנעו ממטוגנים. שימו לב שהצלחת שלכם מאוזנת בטעימות מכל אבות המזון תוך עדיפות למזון מופחת שומן וקלוריות. \
5. עושים קצת פעילות גופנית גם בערב החג – עזרו בהגשה ובפינוי והקדישו זמן לשיחה עם כל האורחים כך תוכלו להמנע ממפגש תדיר עם האוכל. תהנו עם המשפחה והחברים מחווית החג והאווירה הנעימה ושמרו על גבולות וגם בשעת הקינוח שמרו על המידה.

חג שמח!

 

הכותבת: מיה מינסטר שגב - דיאטנית קלינית ומאמנת לחיים.

חדר כושר
חדר כושר
משרד המנויים
משרד המנויים
ספא
ספא
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
סטודיו פילאטיס
סטודיו פילאטיס
מערכת החוגים
מערכת החוגים
תרבות ופנאי
תרבות ופנאי
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד