פעילות גופנית להפחתת חרדות והגדלת יכולת הריכוז

 

פעילות גופנית להפחתת חרדות והגדלת יכולת הריכוז

 

סטודנטים רבים מנסים לשמור על ערנות לאורך זמן, ולא פחות חשוב לשמור על כושר ריכוז ויכולת חשיבה וקליטה מרביים. הפתרון הידוע הוא שתייה מרובה של קפה ובמיוחד קפה שחור. אך, הצעירים שבינינו מחליפים את הקפה השחור במשקאות ממרצים המכילים קפאין בכמות גדולה כמו רד-בול וסוגים דומים אחרים.

 

המקפידים יישתו משקאות אלו ללא סוכר אך, כמובן שהרוב יישתה משקאות אלו המכילים סוכר.  אולי הרוויחו ערנות מסוימת לאורך זמן מוגבל, ערנות המותנית בכמות המשקה שנלגם , זאת מבלי שניקח בחשבון שגופנו מסתגל לכמויות הקפאין ועל מנת להגיע ל"אפקט ערנות" יש צורך להגדיל הכמות , פרושה הגדלת כמות הסוכר והחומרים האחרים אותם נכניס לגופנו.

 

 

החלופה הטבעית למצבים של עייפות וחוסר ערנות היא הפעילות הגופנית.

 יציאה לפעילות גופנית לא מאומצת למשך זמן לא קצר מ-15 דקות ומעלה.

 

נמצאו הוכחות רבות במחקר על כך שפעילות זאת תגביר את קצב הלב, תגביר את קצב זרימת הדם , הגברת קצב הלב וזרימת הדם תביא לעוררות גבוהה יותר , עוררות זאת תביא ליכולת ריכוז גבוהה יותר ולאורך זמן רב יותר תוך הימנעות משתייה מיותרת של קפאין וסוכרים – נשמע פשוט ממש כך !!

 

אם נזכור שההמלצה לנהג המצוי בעייפות וחוסר ריכוז תוך כדי נהיגה היא לעצור בצד לשתות משהו קל ולבצע פעילות גופנית קלה של ריצה סביב הרכב ומספר תרגילים – מקרה הסטודנט דומה למקרה הנהג !

פעילות אירובית מתונה תיתן לנו את התשובה לבעיית הערנות אך יש יתרונות נוספים .

 

חרדה ממבחנים, חרדה בכלל, במחקרים רבים נמצא חיזוקים רבים לכך שפעילות גופנית מורידה את רמת החרדה ובמיוחד בסיומה , הפרשת האנדורפינים מכניסה את המתאמן למצב נפשי רגוע ודוחה את החרדות לכן המלצתנו לסטודנטים החדשים המגיעים אל הלימודים מתוך חששות שלא יעמדו בציפיות ויאכזבו את קרוביהם אופציה טובה להירגע היא בפעילות גופנית ואם ניתן לאמץ פעילות זאת כאורח חיים זה ממש מצוין.

 שילוב של פעילות גופנית ופעילות "ספא" של ג'קוזי וסאונה מהווים גם הם פתרון מצוין להפחתת חרדות.

 

הורדת רמת האגרסיות, סטודנטים רבים מוצאים עצמם בלחץ הלימודים יותר אגרסיביים , פחות סבלניים לחבריהם ללימודים , למרצים ולחומר הנלמד רמת אגרסיביות גבוהה מקטינה את כושר הריכוז ומגדילה את מספר הטעויות שלנו בקבלת החלטות וכמובן מגדילה את כמות הטעויות שלנו גם במבחנים .

 

הפתרון ? נכון פעילות גופנית !! כאן המלצתנו לסטודנטים המרגישים שרמת האגרסיביות שלהם עולה לפנות לפעילות באומנויות לחימה ובמיוחד צ'יקונג או טאיצ'י אך גם באומנויות הלחימה האחרות המשלבות גוף ונפש ניתן למצוא את פתרון הפחתת האגרסיביות.

 

כאבי צוואר , גב תחתון אלו כאבי סטודנטים נפוצים הנובעים מישיבה ממושכת למול מרקע המחשב פתרון יעיל להפחתת כאבים אלו היא פעילות גופנית וכאן המלצתנו לסוגי ההתעמלות השונים כמו : יוגה ,פלדנקרייז , התעמלות בשיטת אלכסנדר ועוד.

 

חיזוק שרירים ועבודה על שרירים מייצבים יכולה להיעשות בפילאטיס , חדר כושר ועוד .

נסיים ההמלצות שלנו בכך שנאמר לכם סטודנטים וסטודנטיות , שמחת חיים והנאה מהלימודים תלויים רבות במצב הנפשי שלכם , ויכולת ההתמודדות שלכם במצבי הלחץ , הכלי היעיל , המועיל , והזמין ביותר היא

הפעילות הגופנית!

 

Dr. Barak Shimon/ Yerocham

Sports& Schools Director Tel-Aviv University

Facebook: http://www.facebook.com/yerocham.barak

http://www.facebook.com/Campus.Siim 

baraky@post.tau.ac.il,

Tel: 972-3-6408440

Fax: 972-3-6409674

Mobile: 972-57-7723633

 

 

 

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד