הטעויות הנפוצות בדרך להורדה במשקל

זהו! היום אנחנו מתחילים!

פוצחים בדיאטה ומתחילים לעשות שינויי תזונה שעל פניו נראים מועילים אך

האם באמת כך הדבר?

 

מהן הטעויות הנפוצות אם כך?

 

טעות מספר 1:

להוריד את הפחמימות: אנו נוטים להפחית את אכילת הפחמימות, להוריד לחם , פסטה, תפוח אדמה, אורז. להפסיק עם המתוקים ולהוריד את הסוכר. מדוע זו יכולה להיות בעיה? הפחמימה שמקורה מן הצומח מהווה מקור אנרגיה לגופינו בקיום החיים ובעת פעילות גופנית. כמו כן הפחמימה מסייעת לנו לתחושות רוגע ע"י הפרשת הורמון הסרוטונין. הפחמימה מסייעת גם לתחושת שובע, בפרט כאשר היא מכילה סיבים תזונתיים. אם כן העדרה מהמזון יכול לגרום לנו לעייפות, עצבנות ותחושות רעב בלתי פוסקות. ההצעה היא למנן את כמות הפחמימה במהלך היום ולהעדיף פחמימה מורכבת עם סיבים תזונתיים דוגמת לחם מלא, אורז מלא, פסטה, על פני פחמימה פשוטה דוגמת ריבה, שוקולד ועוגות.

 

טעות מספר 2:

לצרוך ממתיקים מלאכותיים: אספרטיים ,ציקלמאט K וסכרין הם רק חלק מהממתיקים המלאכותיים שמתוספים למזונות שונים, לרוב לאלו שרשום עליהם נטולי סוכר. מה רע אם כך? מצד אחד אנו רוצים להפחית את צריכת המזונות עם הסוכר ומצד שני אנו רוצים להרגיש את הטעם המתוק אשר מספקים לנו הממתיקים המלאכותיים וכל זאת מבלי להוסיף כל ערך קלורי. העניין הוא שממתיקים מלאכותיים הם סוג של הונאה. הגוף מחכה לקליטת המתוק, אך בפועל שום מתוק לא נכנס. הגוף לפיכך, עשוי לשדר את הצורך רהב למתוק שלו חיכה, דבר שיורגש כ"קרייבינג למתוק" ושעלול להסתיים באכילה מוגברת של מתוקים להרגעת התחושה. בנוסף , ישנן עדויות על כך שממתיקים גורמים לתופעות לוואי דוגמת כאבי ראש, נפיחויות וגזים. עם הפסקת צריכת הממתיקים המצויים במשקאות, בעוגות, עוגיות ועוד, פוסקות תופעות הלוואי לרוב.

 

טעות מספר 3:

להפחית בצריכה הקלורית באופן קיצוני: הפחתה משמעותית בקלוריות, היורדת מתחת לסף הנדרש עשויה דווקא לבלום את הירידה במשקל. מכיוון שהגוף לא מקבל את כמות הקלוריות הנדרשת בדומה למצב הרעבה, הוא עלול להיכנס למגננה. מה כוונתי? קצב חילוף החומרים יורד ונוצר מהלך של שמירה על מחסני האנרגיה של הגוף או לחילופין שימוש מאוד חסכני במאגרי השומן והגליקוגן וכך במקום לרדת במשקל, אנו עשויים להרגיש "תקועים". מומלץ לפנות לאיש מקצוע, דיאטן, שיסייע לכם "לסדר" את המסגרת הקלורית והתזונתית המותאמת לגופכם ולמטרת הירידה במשקל.

 

טעות מספר 4:

מהיום אוכלים רק דברים בריאים: עם ההקפדה על תזונה נכונה, יש נטייה להפריז בצריכת מזונות שמצטיירים כבריאים. לעיתים יש נטייה לצרוך פירות בכמות מופרזת. הפירות אמנם בריאים וחיוניים בתזונתנו, הם ומספקים ויטמינים ומינרלים אך עם זאת הם רבים בסוכרים העשויים להפוך לשומנים בגוף ולסייע לעלייה במשקל. ההמלצה היא לצרוך בין 3 ל5 פירות ביום. מזונות נוספים שמרבים בצריכתם הינם אגוזים ושקדים שמהווים מקור שומנים חיוני ובריא אך עם זאת הם תורמים קלוריות רבות לכן ההמלצה לאכול חופן של כ30 גרם ביום. סלט בריאות אף הוא נשמע תמים. הירקות אמנם בעלי ערך קלורי נמוך וערכים תזונתיים טובים. הם מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים אך הבעיה היא בתוספות. סלט בריאות המוגש עם אבוקדו, טחינה, זיתים ושמן זית למעשה מכיל ירקות עם שמן, שמן, שמן ועוד שמן. מומלץ לצרוך ירקות רבים אך יש לשים לב לתוספת ולהחליט על מקור שמן אחד כמו שמן זית או טחינה.

לסיכום יש לאזן את הצריכה הקלורית ולגוון את מקורות המזון השונים. רצוי לשלב פעילות גופנית ולא ליצור שינוי דרסטי בתזונה שעשוי לפגוע בתפקוד הגוף. בהצלחה.

 

 

 

  

ענבל דרוקר הינה דיאטנית קלינית B.Sc ומאמנת כושר.

לאתר הבית של ענבל

לעמוד הפייסבוק של ענבל

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד