מה גורם לנו להיות שמנים ?

האם אנו עומדים בפיתוי כשמציעים לנו להגדיל את המנה בשקל תשעים?

 

כיום הגדלת המנה היא חלק מתבקש ובלתי נפרד מתעשיית המזון המהיר. ההפרש הכספי הקטן שנדרש לכך עשוי לגרום לנו לאכול פי שתיים ממה שאנו צריכים. תחושות הרעב והשובע אינם מנחים אותנו עוד והפיתוי עולה על הצורך. לדוגמה קפה הפוך בגודל בינוני נמצא כפול בגודלו מקפה קטן המכיל כ200 מ"ל. קפה בינוני על בסיס חלב 3% מכיל פי שניים קלוריות. במקום לשתות כ120 קלוריות אנו שותים כ 240 קלוריות.

 

הרבה קלוריות בכפית אחת:

זה מה שקורה כשאוכלים מזון עתיר שומן. תוספת שומן וסוכר הופכת את המזונות ערבים לחכינו. שומן וסוכר מהווים כמקור אנרגיה לגופינו ובתעשיית המזון נוצר שימוש בנתון זה על מנת לגרום לנו לצרוך יותר. לדוגמה: כף קוטג' של 5% לעומת אותה כף קוטג' של 9% שומן מכילה יותר קלוריות באותה כמות. אני מאתגרת אתכם ללכת ולחפש על המדפים רסק עגבניות שאין בו סוכר. אם תמצאו, אשמח לעדכונכם. ומה עם היוגורטים המתוספים בסוכר ובשומן? באותו גביע נוכל לצרוך כמות קלוריות גבוהה פי אחד וחצי, שניים מגביע היוגורט אשר ללא תוספת סוכר ושומן.

 

העיקר הבריאות:

כותרות על גבי האריזות דוגמת "אורגני", "טבעי", "ללא תוספת סוכר", "עשוי מחומרים טבעיים בלבד", "ללא כולסטרול", "מופחת שומן" גורמים לנו לחשוב שהמוצר בריא ושניתן לאכול ממנו ללא הגבלה, כך אנו יכולים בקלות לקנות חלבה העשויה משומשום אורגני לדוגמה, ולנשנש ממנה כאילו זו הייתה ארוחת בריאות. גם גרנולה המורכבת מאגוזי המלך ומפירות יבשים נשמעת בריאה למדי, אך רכיבים אלו כשהם נאכלים ללא הגבלה, תורמים לצריכה קלורית מוגברת ולהעלאת השומנים בדם.

 

טייק אווי הוא המצאה גאונית:

אם בעבר, על מנת לאכול בחוץ היינו צריכים להזמין מקום במסעדה, לשבת ולחכות עד שהמלצר יגיע והאוכל יוכן (נשמע כמו נצח כשרעבים), כיום האפשרות "לקחת" מציעה רכישה מהירה ומענה מהיר לחשק שלנו. מהרגע שהחל קרקור בבטן ועד הרגע שהמנה נרכשת ומונחת בידינו, עובר זמן קצר. המנה ארוזה לנשיאה ולאכילה ברחוב, ברכבת ובכל מקום בו נחשוק. התנהגות זו מורידה עקבות ומובילה לאכילה בצורה מהירה ובלתי מבוקרת.

 

הכול כלול:

זה בא ביחד , בצ'יפס, ההמבורגר והמיץ. המנה העיקרית, התוספת והשתייה במחיר אחד - חוסך לנו מחשבה , התלבטות וגיוון. איננו עוצרים לשאול האם זהו ההרכב שאנו רוצים או צריכים? האם התוספת נדרשת? האם השתייה המתוקה נחוצה? וכך שוב הצריכה הקלורית נעשית בלתי מבוקרת ומוגברת מהנדרש.

 

לסיכום , חישבו לפני שאתם קונים אוכל. שאלו את עצמכם האם זה נדרש? כמה מזה אוכל לאכול והאם יש חלופה נכונה יותר. תנסו להתחבר לתחושות הרעב לפני שמחליטים על גודל המנה ולבסוף קראו את רשימת הרכיבים ונסו למצוא את המוצר המופחת סוכר ושומן מבין האפשרויות על המדף.

 

שתהיה לכולנו שנה פוריה.

שנת בריאות, כושר ואהבה.


 

 
הצעה מיוחדת למנויי מרכז הספורט -
 
פגישת היכרות ראשונית חינם + חבילות תזונה
במחיר מיוחד.
 
4 מפגשים + 1 מתנה.
 
8 מפגשים + 2 מתנה.
 
מתאים לכם ? התקשרו עכשיו ל 054-2537232.
 

 

  

ענבל דרוקר הינה דיאטנית קלינית B.Sc ומאמנת כושר.

לאתר הבית של ענבל

לעמוד הפייסבוק של ענבל

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד