מזונות על



בתקופות בהן החיים שלכם עמוסים במיוחד ואתם קורסים תחת נטל המטלות,

הדבר הכי מעצבן שאשפר לומר הוא – תשקיעו יותר בתזונה, או תפסיקו לקנות אוכל מוכן. 

דווקא עכשיו, כשאין לכם זמן לנשום והכי קל לחיות על ארוחות מחוממות, כריכים או חטיפי "אנרגיה" – חשוב במיוחד לשפר את התזונה. 

 

ישנם מזונות מסוימים שיכולים להקל על המתח בו אתם נמצאים,

לשפר רמות אנרגיה ואף לחזק את היכולת שלכם לשרוד את התקופה הקשה.
בתקופות מתוחות, לרוב יש משיכה טבעית לסוכר, כי הוא נותן "זריקה" של אנרגיה. 

אולם ה"זריקה" הזאת היא מדומה, ולטווח ארוך, אכילת סוכר מחלישה, מתישה ומעודדת צריכה של עוד ועוד סוכר. 

 

הנזקים מצריכת יתר של סוכר כבר ידועים לנו:

השמנת יתר, סוכרת, עששת, קשי שינה, היחלשות של מערכת החיסון, חוסר שקט, קשיי ריכוז, עייפות, שינויי מצב רוח. 

סוכר מתחבא במזונות רבים ולחלקם אפילו טעם מלוח

חטיפי אנרגיה, ממתקים, דגני בוקר, רטבים כגון קטשופ או ויניגרט, לחם, מאפים, ממרחים קנויים, תיבוליות, שתייה (כולל מיצים "טבעיים") ועוד.

איך תדעו שבמזון שלכם מתחבא סוכר? 

קראו את רשימת הרכיבים. שמות נרדפים לסוכר – סירופ תירס, פרוקטוז, גלוקוז, סירופ לתת, סוכר ענבים ועוד.

שימו לב שגם סילאן, דבש או סירופ מייפל הם סוכרים.
אז מה אוכלים כשצריך להטעין את הסוללה האישית, ויש לכם ממש מעט זמן, ועוד פחות מזה חשק?

 

ישנה קבוצה של מזונות המכונה – "מזונות על". 

אלו מזונות שבנפח קטן מעניקים לגופינו כמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומרי הזנה נוספים. 

אלו מזונות שאם אוכלים אפילו מעט מהם, מרוויחים הרבה.

רצוי להוסיפם לתפריט באופן קבוע ולתת להם דגש בתפריט בתקופות בהן רמת החיוניות נמוכה, העומס עליכם גדול,

מערכת החיסון חלשה ויש תשוקה לקפאין ו/או מתוקים.

מזונות על לדוגמא:
• ירקות עלים ירוקים - כוסברה, פטרוזיליה, חסה, בזיליקום ובמיוחד קייל, שנחשב עלה עשיר במיוחד שבנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. 

הדרך הכי מהירה וטעימה לצרוך ירקות עלים ירוקים היא בפסטו / ממרח מלוח, או בשייק ירוק מתוק, מרענן ונותן אנרגיה מיידית.


• פירות יער – מכילים הרבה נוגדי חמצון, מחזקים את מערכת החיסון ואינם מתוקים כמו פירות אחרים. 

 

בארץ, כיוון שהם פחות נפוצים, העדיפו את פירות היער הקפואים על פני המיובשים, המכילים תוספת אדירה של סוכר או תחליפי סוכר.


• שבולת שועל – מכילה סיבים וויטמנים רבים מקבוצת בי, המשפרים ריכוז, זיכרון ושלווה.  שימו לב שבגרנולה,

חטיפי אנרגיה או עוגיות גרנולה מכילים אמנם מעט שבולת שועל, אך לרוב עתירים בסוכר ובשומן צמחי מוקשה לשיפור טעמם.


• אגוזי מלך או שקדים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניות – לא קלויים ולא מלוחים.


• שוקולד מריר 90% ומעלה או פולי קקאו או אבקת קקאו איכותית – קקאו עתיר במגנזיום שמעודד תחושת שלווה ומרפה שרירים תפוסים.


• אבוקדו – חצי אבוקדו משפר תחושת שובע לטווח ארוך, מונע נפילות סוכר ותשוקה למתוק וכן מספק חומצות שומן חיוניות.

 

מתכונים מהירים:
שייק אנרגיה
4 עלי קייל
חצי צרור כוסברה או פטרוזיליה או חסה
חצי כוס פירות יער קפואים
1/4 אבוקדו
2 תמרים ללא גרעין
1/2 כפית אבקת קקאו איכותית
כוס מים קרים
לטחון בבלנדר היטב עד קבלת שייק קרמי, מרענן ומעורר חיוניות.

דייסת שבולת שועל
1/2 כוס שבולת שועל אינסטנט
כוס ורבע מים רותחים
כף גרעיני דלעת, חמניות ושקדים
כף פירות יער טריים או קפואים
חצי כפית פולי קקאו גרוסים או קוביית שוקולד מריר איכותי
לצקת מים רותחים על שבולת השועל.  לערבב, להמתין מספר דקות ולהוסיף פירות יער, גרעינים ושוקולד. 

כותבת הכתבה, אפרת רני

נטורופתית, קמפוס ברושים.

תנחה סדנת "סופר פוד – מזונות על" בהפנינג "לחיות נכון" – בריאות תזונה וספורט לכל המשפחה

שיתקיים בסוף השבוע שבין 30.4-2.5 כאן במרכז הספורט

 

להרשמה לחץ כאן

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד