הכן גופך לקיץ!


הכנת הגוף לבגד הים
במהלך החורף אנו נוטים לאכול דברים המספקים לנו אנרגיה, מוצרים עתירי שומן וסוכר שעשויים לגרום לנו לעלות במשקל.

בנוסף הלבוש הינו רחב והפעילות הגופנית עשויה להצטמצם בשל מזג האוויר, בואו נוסיף את אפקט החגים ונקבל שינוי פיזי של עודפי שומן.

הניסיון להגיע לקיץ חטובים צריך להיות טמון באורח חיים בריא ומאוזן כבר בתקופת החורף,

אך מי שמעוניין לכבות שרפות הינה כמה טיפים שעשויים לסייע :
התחילו בפעילות גופנית מתונה המשלבת פעילות אירובית

דוגמת: 

הליכה

רכיבה על אופניים

שחייה

 

סוג פעילות זו מסייעת בשריפת קלוריות והתוצאות עימה יכולות להראות בטווח זמן קצר של מספר שבועות זאת בתנאי שמקיימים מספר תנאים :
תנאי ראשון:

 הינו תזונה מאוזנת אשר תכיל כמות קלוריות קטנה מההוצאה האנרגטית היומית על מנת ליצור מאזן קלורי שלילי.

איך יודעים מהי הכמות הרצויה?

באופן כללי אישה בוגרת מוציאה כ1400 קלוריות ביממה וגבר בוגר כ1800 קלוריות ביממה מבלי לחשב את הפעילות הגופנית

הוסיפו לנתון זה את הקלוריות שאתם שורפים בפעילות גופנית ותקבלו את המסגרת הקלורית שבזבזתם. כעת איכלו פחות מכך.

הפער בין ההוצאה להכנסה יכול לנוע במספר מאות (100 – 400) קלוריות פחות. יותר מכך עשוי ליצור מצב הפוך של חסר ממושך והתנפלות על האוכל לאחר מספר ימים.
תנאי שני:

 הינו שילוב של פעילות כוח המחזקת את השרירים. שריר רפוי עשוי להראות כרקמה שומנית וברגע שאנו עובדים לחזקו ,

רקמת השרירי מתעצבת והנראות נהיית יציבה ומוחזקת. נראות שכזו עשויה להצר היקפים אפילו מבלי שירדנו במשקל.

כבר נקבל מחמאות על כמה שרזינו וזה שווה כשלעצמו.

לשם כך עלינו לבצע תרגילים כנגד מכשירים בחדר הכושר, או לבצע אימוני פילאטיס ויוגה שמסייעים בחיזוק השרירים או

לבצע בבית תרגילי כוח כמון שכיבות שמיכה וכפיפות בטן.

רצוי שנבצע את התרגילים כפעמיים בשבוע לפחות על מנת לראות אפקט מצטבר ובתנאי שנעשה זאת בהתאמה ליכולותינו.

אם יש בעיות רפואיות, רצוי להיוועץ ברופא טרם התחלת הפעילות
אז אם נסכם , נאמר שתזונה ופעילות גופנית הינם המפתח להצלחה.

 

עם זאת כמות התירוצים יכולה להיות גבוהה מאוד והביצוע נמוך.

לכל תרוץ יש פתרון למשל "חם", ניתן לבצע פעילות בחדר כושר מקורה וממוזג.

"אין לי זמן" , ניתן להכניס את הפעילות ללוח זמנים השבועי מבעוד מועד או אף לקחת מאמן אישי מולו מרגישים התחייבות גדולה יותר.

"לא יודע מה לאכול", ניתן לפנות לדיאטן שיסייע בהכוונה תזונתית וליווי ובכך שוב ניתן ליצר מחויבות לתהליך.

אך מעל הכל צריך לגייס מוטיבציה.

 

ההחלטה לצאת למסע זה  כרוכה בהבנה שיש צורך במחויבות לתהליך ובכך שזהו אכן תהליך ולא זבנג וגמרנו.
בהצלחה לכולם וקיץ נעים!

 

הכותבת הינה דיאטנית קלינית ומאמנת כושר במרכז הספורט .

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד