5 טיפים לארוחת החג

5 טיפים לארוחת החג (הגדל)


תקופת החגים הבאה עלינו לטובה,
מלווה לרוב, בעלייה במשקל של כשני ק"ג בממוצע. 

הנה 5 טיפים כיצד להישמר:

1. להתכונן לארוחת החג ארוחות החג,

הינן גורם עיקרי לשיבוש התזונתי. על מנת להתנהל בארוחות החג באופן מווסת רצוי להגיע שבעים אל הארוחה.

רצוי לאכול ארוחה קלילה לפני ארוחת החג דוגמת ביצה קשה עם ירקות, טונה עם ירקות, פרי ויוגורט.

תחושת השובע מאפשרת לנו להיות שלווים במהלך ההתכנסות ומאפשרת לנו לבחור את אשר נאכל בשיקול דעת.

 

2. לתכנן את הצלחת

מבחר גדול יכול לבלבל ולגרום לנו לאכול מכל דבר קצת ובסה"כ לאכול הרבה.

אנו מתרגשים מאוכל מגוון. מנגנון זה נועד על מנת לצרוך מבחר נוטריינטים,

 ויטמינים ומינרלים החיוניים כל כך לגופינו.

אז כדי לשמור על גבולות רצוי להביט על המבחר המונח על השולחן ולתעדף את המזונות האהובים עלינו מתוך המבחר הגדול.

רצוי שהצלחת העיקרית תחולק לשלושה חלקים.

מלאו לדוגמה, חצי צלחת בירקות טריים ומבושלים, רבע צלחת בתוספת של פחמימה דוגמת תפוח אדמה או אורז לאוכלי קטניות ו

רבע צלחת למנה העיקרית דוגמת דג, עוף או בשר.

 

3. לסדר את המנות

מומלץ להתחיל עם מרק או סלט ירקות, מהלך זה יסייע לווסת את תחושת הרעב ולהפחית את הצריכה התזונתית בהמשך הארוחה.

 

4. לאכול ארוחה קטנה בצהריים של ערב החג
החליפו סדר ארוחות: במהלך יום שגרתי, לרוב,

הארוחה העיקרית מתקיימת בצהריים ואילו בערב אנו צורכים ארוחה קלילה ולעיתים רבות חלבית.

ביום חג , כאשר הארוחה העיקרית בערב , ניתן להחליף את סדר הארוחות ולקיים את הארוחה הקלילה בצהריים.

לאכול משהו קטן לפני ארוחת הערב דוגמת תפוח ויוגורט ולהגיע נינוחים לאחרות החג העיקרית.

 

5. לבצע פעילות גופנית פעילות מסייעת לעיכול המזון ולהגברת ההוצאה הקלורית.

נסו לשלב הליכות , רכיבה, שחייה וכל דבר שיסייע לכם לזוז.

בערב החג ניתן לסייע בעריכת השולחן, פינויו, שטיפת כלים, ריקון הפח וכל פעילות שתסייע לכם לקום מהשולחן מבלי לנשנש עוד ועוד גם כשאתם שבעים.

 

מאחלת לכם חג שמח ומאוזן!

 

הכותבת:

ענבל דרוקר דיאטנית קלינית ומאמנת כושר .
לאתר:
www.inbaldruker.co.il

לעמוד הפייסבוק: 
ענבל דרוקר תזונה וכושר:
http://on.fb.me/1D6u39w           

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד