בשר אדום, האם לומר לו שלום?

הגדרה:

בשר אדום הינו בשר בקר ובשר כבש.

פרוט חלקים:

אנטריקוט, כתף, סינטה, שייטל ועוד

פרוט מוצרים מעובדים:

 

נקניקיות, נקניקים, המבורגר, קבב

יתרונות תזונתיים:

 

בשר אדום הינו מקור לחלבון הבונה את הגוף, השרירים, העצמות, הציפורניים, השיער ומרכיב את מערכת החיסון.
בנוסף בשר אדום הינו מקור לחומרי תזונה נוספים דוגמת B12 וברזל שכ"כ חיוניים לתפקודינו ולהתפתחותנו.

חסרונות בריאותיים: בשר אדום מכיל גם שומנים רוויים העשויים לפגוע בכלי הדם

בשר אדום מכיל כולסטרול שאף הוא עשוי לשקוע יל דפנות העורקים ולפגוע בזרימת הדם התקינה
כמו כן בשר מעובד עשוי להכיל חומרים משמרים דוגמת ניטריטים וניטרטים שהגוף מתקשה לפרקם ולסלקם והם עשויים לסרטן.
נמצא במחקרים שפורסמו ב2015 כי צריכה יומית של כ50 גרם בשר מעובד ליום מעלה את הסיכון לסרטן המעי הגס ב18%

ומה עם  בשר אדום לא מעובד:
1.תוצאות מחקרים: במחקר אפידמיולוגי שבחן 11 עבודות שנעשו על כ8000 איש שחלו בסרטן המעי הגס לעומת קבוצת ביקורת, נמצא כי יש קשר בין צריכת בשר אדום לעלייה בסיכון ללקות בסרטן המעי הגס בהשוואה לצריכה מועטה של בשר אדום. יש לציין כי ממצאים אלו נכונים למחקרים שבדקו אורחות החיים של אנשים שחלו בסרטן המעי הגס והסיקו מסקנות רטרואקטיבית

2. מחקר קליני על עכברים מצא כי מולקולה מסוימת המצויה בבשר עשויה לעורר תגובה דלקתית בגוף וזו עשויה לגרום לפגיעה בתאי הגוף וליצירת סרטן.

3. עוד נמצא שבישול , טיגון או צלייה מוגברים של בשר אדום אמנם מסייעים לעיכולו אך עשויים לגרום להתפתחות חומרים מסרטנים בתהליך הכנתו
למעשה נמצא שצריכת בשר אדום בשיעור של 100 גרם ליום מעלה את הסיכון לסרטן המעי הגס ב17%

לכן המלצות:
אוכלוסייה בעלת סיכון למחלות לב וכלי דם, בעלי כולסטרול גבוה ושומנים בדם גבוהים,

רצוי שיפחיתו צריכת בשר אדום באופן כללי ובפרט נתחים עם אחוז שומן גבוה דוגמת אנטריקוט
לכלל האוכלוסייה יש להפחית את צריכת הבשר האדום ולמצוא תחליפים בעוף, הודו, דגים וביצים  ולהימנע לחלוטין מצריכת הבשר המעובד!!!

 

הכותבת:

ענבל דרוקר דיאטנית קלינית ומאמנת כושר .
לאתר:
www.inbaldruker.co.il

לעמוד הפייסבוק: 
ענבל דרוקר תזונה וכושר:
http://on.fb.me/1D6u39w  

 

 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
טיפ בריא
סטודנטים
עבור לתוכן העמוד