המלצות תזונה למועדים לשמחה: יום העצמאות ול"ג בעומר

המלצות תזונה למועדים לשמחה: יום העצמאות ול"ג בעומר


מאת: מיה מינסטר שגב, דיאטנית קלינית ומאמנת לחיים- תזונאית הבית של מרכז הספורט

חודש מאי בפתח, ומביא עימו שני חגים אהובים, ובהם, לחובבי הז'אנר, הרבה בשר "על האש".
מה כן מומלץ, מה לא וכמה? כבר מתחילים

ההמלצות המוגשות להלן מועילות לכל מי שרוצה לאכול באופן דומה (אך שונה) לשנים קודמות, ובו בזמן,  לעשות בחירות מושכלות, מתוך ידיעה כמה כל דבר שאנו אוכלים שווה לנו (מבחינה קלורית) ולא לעלות במשקל.

לפני מספר שנים התחיל אצלי תהליך של ירידה במשקל נ' בחור כבן 45, עם משקל עודף של כ 25 ק"ג. נ' סיגל לעצמו הרגלי אכילה חדשים, שילב אותם בפעילות גופנית תומכת, לפי ההמלצות, ואכן ירד במשקל ובאחוז השומן בצורה נהדרת. כל הארוחות בחגי פסח לא הפריעו לו, גם החופשה עם המשפחה בחול המועד וגם חגיגות המימונה על כל המתוקים שבה, לא הסיטו אותו מהתהליך המצוין שעשה. נ' המשיך לרדת. ואז הגיע יום העצמאות... נפגשנו מספר ימים לאחר מכן, ונ' התוודה, שככל שהתהליך זורם והוא מאוד מעריך את עבודתי, את התוצאות שהשיג ואותי, ביום העצמאות הוא חש שהוא מאוד לא אוהב אותי. מה הסתבר? שבכל שנה עד שנפגשנו, ביום העצמאות, כאשר נ' ומשפחתו נפגשים עם כל המשפחה והחברים לעשות "על האש", הוא אכל בשר איכותי עד דלא ידע, ומאז שהוא אצלי, הוא אוכל כמויות נורמליות ולא יכול לאכול יותר מזה, או במילים אחרות, עד שהוא "מתפוצץ", כבעבר. לסיפור סוף טוב: נ' המשיך לרדת במשקל ולשמור על הרגלי התזונה החדשים שלו. אני מרוצה 

את יום העצמאות ול"ג בעומר, מאפיינות בדרך כלל חגיגות של בשר על האש שלצידו סלטים טריים, מקופסאות, צ'יפס או תפו"א צלויים, פיתות וחומוס, עם או בלי אלכוהול ועוד כיד הדמיון הטובה עלינו.

קלוריות ליום העצמאות:
סטייק בקר רזה (סינטה / פילה / שייטל), 200 ג' = 250 קק"ל
סטייק בקר אנטריקוט, 200 ג' = 500 קק"ל
צלעות כבש, 200 ג' = 550-600 קק"ל
המבורגר, 100 ג' / יחידה אחת = 250 קק"ל
חזה עוף, 100 ג' = 120 קק"ל
סטייק עוף / פרגיות, 150 ג' = 200 קק"ל
נקניקייה בינונית = 120 קק"ל
קבב קטן = 100 קק"ל
חזה הודו, 150 ג' = 200 קק"ל
כבד עןף / בקר, 100 ג' = 170 קק"ל
כנף עוף , יחידה, 50 ג' = 70 קק"ל
 
כף שטוחה של חומוס = 50 קק"ל
כף טחינה = 50 קק"ל
כף חצילים במיונז = 50 קק"ל
כף כרוב במיונז = 50 קק"ל

פיתה = 240 קק"ל
תפוח אדמה בינוני אפוי = 120 קק"ל

כוס יין אדום יבש / חצי יבש = 150 קק"ל
שליש ליטר בירה = 145 קק"ל
משקה מוגז או מיץ, כוס, 200 מ"ל = 100 קק"ל

גרעינים שחורים, 100 ג' = 250 קק"ל
גרעינים לבנים, 100 ג' = 380 קק"ל
בוטנים/ שקדים, 100 ג' = 650 קק"ל
פרוסת עוגת שוקולד = 400 קק"ל
אבטיח, פרוסה דקה = 250 קק"ל
מלון, פרוסה בינונית = 150 קק"ל

טיפים איך לעבור את הארוחות בשלום
• אל תגיעו רעבים לארוחה: נסו להקפיד על זמני ארוחות במהלך היום, לאכול שלוש שעות לפני הארוחה הגדולה, תכננו ארוחות קלות על בסיס: לחם, ירקות חיים, ממרחים דלי שומן.
• העדיפו בשרים דלי שומן: פילה, סינטה, שייטל, חזה עוף
• העדיפו לאכול את הבשר בצלחת ולא בפיתה
• העדיפו ירקות כבושים (מלפפונים חמוצים, פלפלים, חצילים כבושים, סלט כרוב וגזר) על סלטי חומוס, טחינה, זיתים וכדומה
• שתו שתיה מרובה, דלת קלוריות: מים, סודה, ואם אין ברירה שתו גם משקאות דיאט
• איכלו לאט או יותר נכון השתדלו ללעוס הרבה כל ביס
• פיצוחים: העדיפו גרעינים שחורים על פני גרעינים לבנים, בוטנים, שקדים. 
• פירות: לחתוך לפרוסות דקות ואם אפשר לאכול לפני ולא אחרי האוכל
• בואו לאימון במרכז עלית לספורט לפני/אחרי החג

בברכת חגים שמחים ומועדים לשמחה,
עצמאות מכל בחינה אפשרית ובעיקר תודעתית,
כיוון שחופש הוא לא המטרה, הוא מצב תודעה

מיה מינסטר שגב
וצוות מרכז עלית לספורט

 

 


 

חדר כושר
חדר כושר
חוגים
חוגים
אזור מנויים
אזור מנויים
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים
מערכת שעות
מערכת שעות
המתקנים שלנו
המתקנים שלנו
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד