מה נשתנה הפסח הזה?

מה נשתנה הפסח הזה? (הגדל)

זה לא סוד שרבים מהישראלים נוטים לעלות במשקל במהלך חג הפסח. למעשה, הישראלי הממוצע מעלה 2-3 ק"ג!
זה קורה כיוון שעבור כל תוספת של 7000 קק"ל במזון ובמשקה, אנו מוסיפים 1 ק"ג למשקלנו.
כיוון שאנו לפני חג האביב, בו נארח ונתארח, נטייל וננוח, ובסיכומו של דבר, נסעד מספר לא מבוטל של ארוחות גדולות במהלך ימי החג וחול המועד, גיבשתי עבורכם מספר המלצות שיעזרו לנו לעבור את מספר ארוחות החג הגדול שלפנינו בשלום, וללא תוספת משמעותית במשקל.
שנתחיל?

 

במהלך כל הימים של החגים והחופשה:


✓ נסו לא להתעצל ולהקפיד לאכול ארוחת בוקר עד שעה מהיקיצה, שאינה כוללת מתוקים ודברי מתיקה (למעט פירות שכן ניתן לאכול בבוקר).


✓ תשתדלו לזוז בתנועה יומיומית מוגברת (טיולים רגליים, טיולי אופניים וכדומה) ואם תוכלו לבקר יותר בחדר הכושר או בבריכה - הרי זה נהדר!


✓ עשו לגופכם חסד והשתדלו לאכול כל 3-4 שעות, ארוחות קטנות שישביעו אתכם בדיוק לזמן בין הארוחות.

 

ביום החג - הארוחה הגדולה:


✓ כמעט הכי חשוב: לא להגיע רעבים לארוחה! מה שיקרה זה שתאכלו מהכל, הרבה, ומאוד מהר.


✓ מומלץ לאכול כריך או ארוחת ביניים כלשהי כשלוש שעות לפני הארוחה החגיגית.


✓ לכל אורך קריאת המגילה יש “הקדמה” לארוחה עצמה, של מזון ושל יין הקושיות, אבל השנה אפשר גם אחרת. לדוגמא כפית חרוסת במקום כף או יותר, 4 כוסות יין אדום יבש

    (או חצי יבש) במקום 4 כוסות יין מתוק, ועוד היד נטויה! (ראו פירוט בטבלה מטה).


✓ וותרו על מנה ראשונה, או לפחות בחרו רק מנה ראשונה אחת, בכמות סבירה, במידה ויש מספר מנות ראשונות ואנו "חייבים" לבחור אחת.


✓ במנה העיקרית קחו לכם צלחת אחת גדולה של מנה עיקרית, שימו בה ככל העולה על דעתכם ואיכלו בתיאבון. אין מילוי נוסף לצלחת - ממלאים אותה פעם אחת בלבד.


✓ לקינוח איכלו מחצית ממנה אחת, או 3-4 כפיות ממספר קינוחים.

קחו את החרות לבחור את החלופה המתאימה לכם:

 

בנוסף,

תוכלו לשדרג את ארוחת החג הקרובה עם שני מתכנים בריאים וטעימים במיוחד:

 

תבשיל קדירת בשר:


1. מטגנים בסיר רחב, על אש גבוהה, בשתי כפות שמן קוקוס חצי ק"ג חתוך לקוביות: אווזית / כתף / כף / שייטל, על מנת לסגור מכל הכיוונים (כשלוש דקות).
2. מוציאים את הבשר (משאירים את הסיר כפי שהוא).
3. מוסיפים שתי כפות שמן קוקוס נוספות ומכניסים לסיר קוביות בינוניות של: בצל, סלרי, גזר קטן, תפו"א אחד קטן. מערבבים כחמש דקות.
4. מוסיפים את קוביות הבשר. מערבבים עוד כחמש דקות.
5. מוסיפים לסיר מים רותחים בכמות שתכסה את תכולת הסיר X 1.5 ומביאים לרתיחה.
6. מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כשעה ועשרים. מומלץ לערבב מדי פעם ולהוסיף מים במידת הצורך (אם המים בסיר נגמרים לחלוטין במהלך הבישול).
7. מוסיפים מלח, פלפל, כמון, כורכום ו/או פפריקה לפי הטעם.
8. מבשלים עוד כחמש עשרה דקות או עד שמוודאים שהבשר התרכך.

 

סביצ'ה סלמון:

 

1. פורסים הכי דק שאפשר נתח סלמון טרי ומניחים את התוצאים בקופסת זכוכית רחבה / צלחת שטוחה גדולה (אם מיועד לאכילה מידית)
2. סוחטים על פרוסות הסלמון הדקות מיץ מחצי לימון
3. מטפטפים מעט שמן זית (לא יותר מחצי כפית)
4. מטפטפים מעט רוטב סויה דל נתרן (בערך כפית)
5. מפזרים קורט מלח גס
6. לאחר כ-5 דקות, המנה מוכנה לאכילה

 

בתיאבון!


 

תנו לעצמכם מתנה, אם אתם רוצים להשיל ממשקלכם או להעלות מסת שריר, מוזמנים אליי להתאמת תפריט אישי, או לקחת חלק בסדנאות ההרזיה המקצועיות שלנו.

בברכת חג פסח שמח ויציאה מעבדות לגחמותינו, לחירות ולבחירה חופשית בדברים שבאמת גורמים לנו להרגיש טוב,
מיה מינסטר שגב

 

 

 

 

 

חדר כושר
חדר כושר
משרד המנויים
משרד המנויים
ספא
ספא
צור קשר
צור קשר
בריכות שחיה
בריכות שחיה
סטודיו פילאטיס
סטודיו פילאטיס
מערכת החוגים
מערכת החוגים
תרבות ופנאי
תרבות ופנאי
סטודנטים
טיפ בריא
עבור לתוכן העמוד