banner

איך פילאטיס מזרן עוזר לגוף?

איך פילאטיס מזרן עוזר לגוף?
קטגוריה:

לצד שיטות אימונים טרנדיות שתוחלת החיים שלהן קצרה, גם ישנן שיטות אימון שזוכות למעמד של קלאסיקה. שיטת הפילאטיס נחשבת לאחת משיטות האימונים הוותיקות ביותר, שמקורה בגרמניה – שם היא פותחה על ידי ג'וזף פליאטיס. בשונה משיטות אימון אחרות שרובן מתמקדות רק בחיזוק הגוף, שיטת הפילאטיס מתמקדת בהרמוניה ובאיזון שבין הגוף ובין הנפש. 

שיטת הפילאטיס מתחלקת ל-2 אימונים שונים:

  • פילאטיס מכשירים
  • פליאטיס מזרן

לכל סוג אימון יש את העקרונות והיתרונות שלו, אך גם יש לא מעט במשותף לשניהם. באימוני הפילאטיס, לומדים המתאמנים איך לדייק תנועות, לפתח יציבה נכונה וליהנות מגמישות טובה יותר. 

עיקרון מוביל בפילאטיס: איכות, ולא כמות

באימוני כושר "רגילים" המתמקדים בחיטוב וחיזוק הגוף לדוגמא, ישנו דגש רב על מספר גדול יותר של חזרות בכל תרגיל. המטרה כמובן היא לאמץ את השרירים יותר, וכך להביא גם לפיתוחם. באימוני הפילאטיס, ישנה חשיבות גדולה מאד לאיכות התרגיל, כאשר תנועה אחת מדויקת מובילה למאמץ וליעילות גדולה יותר ממספר חזרות שאינן מדוייקות. בשיעורי פילאטיס למתחילים לדוגמא, מדגימה המורה בפני המתאמנים את התנועות, עם הסבר על חשיבותה ותרומתה של כל תנועה לגוף. 

פילאטיס מזרן – איך הוא יכול לתרום גם לכם?

בשונה מפילאטיס מכשירים, במקרה הזה כל הנדרש על מנת להתאמן הוא מזרן. האימון מתבצע בשכיבה על המזרן, או בישיבה עליו (משתנה בהתאם לתרגילים ולרמת המתאמן). בשונה מהמכשירים שהם אלו שיוצרים את ההתנגדות הנדרשת ותורמים לתנועה, בפילאטיס מזרן עושה המתאמן שימוש בגופו בלבד. לעתים, על מנת להשלים תרגילים מסוימים, מדריך המאמן את המתאמנים לשימוש בגומיות (לרגליים ולידיים) שמשלימות את התרגיל.

היתרונות הבריאותיים של פילאטיס רבים, והודות להם השיטה מצליחה לזכות באמון קהל המתאמנים שרק הולך וגדל:

  • מודעות מלאה לתנועה נכונה ובריאה
  • דגש על ארגון הגוף וכך תורמים ליציבה ארוכה וזקופה יותר
  • חיוק וחיטוב הגוף, תוך שיתוף כל השרירים באימון
  • שיפור יכולת הריכוז 
  • יצירת הרמוניה בין גוף לנפש
  • חיזוק עמוד השידרה
  • הצרת היקפים

היתרונות הבולטים של פילאטיס המזרן

בסופו של דבר, מניפת היתרונות של אימוני הפילאטיס רלוונטית גם לפילאטיס מזרן וגם למכשירים. עם זאת, אלו המתאמנים בפילאטיס המזרן זוכים בעוד יתרונות נוספים:

  • ראשית, ניתן להתאמן גם עצמאית בבית, בחופשה או בהפסקת צהריים במקום העבודה. אין כל צורך במכשירים, אלא רק במזרן ובפינה שקטה. כמו כן, ניתן לבצע "אימוני תחזוק" בין האימונים הקבועים בחדר הכושר. כך, ניתן להתקדם ברמת האימונים וליהנות מתוצאות טובות יותר. 
  • שנית, כמעט תמיד האימונים בפילאטיס המזרן יהיו זולים יותר. המכשירים מייקרים את האימונים, כך שאם השיקול שלכם הוא כספי, דעו כי פילאטיס המזרן נוח יותר כלכלית.
  • שלישית, פילאטיס המזרן נחשב למאתגר יותר בהשוואה לפילאטיס המכשירים. באימון עם מזרן אתם מאמצים יותר את הגוף, וכך גם מתחזקים ומתקדמים יותר.
צריכים תמיד להיות בהיכון? הרשמו לניוזלטר של המרכז

כל הטיפים, כל האירועים, כל הכתבות, כל מה שקורה במרכז, חוגים, פעילויות ועוד

אני רוצה להגיע לאימון ניסיון

page loader
נגישות