banner

שחייה ואורח חיים בריא

שחייה ואורח חיים בריא

כמעט כל אדם רוצה להיצמד לאורח חיים בריא, אך המון אנשים מנציחים את הרצון שלהם כרצון בלבד – מבלי לעשות דבר. אורח החיים הבריא מבוסס על שני דברים עיקריים: תזונה נכונה ומאוזנת, בשילוב פעילות גופנית בתדירות קבועה וגבוהה. 

פעילות גופנית יכולה להיות כל פעילות שאתם אוהבים, לרבות שחייה. מדובר על אחד מענפי הספורט הבריאים ביותר, כזה שתוצאותיו באות לידי ביטוי ברמה הגופנית וגם ברמה המנטלית. בשונה מפעילויות ספורטיביות אחרות, ניתן ליישם בקלות את שלומדים בשיעורי השחייה, תוך שניתן לצאת לדרך "עצמאית" באימוני שחייה לאחר מספר אימונים עם מדריך.

היתרונות המרכזיים של אימוני שחייה:

  • ניתן לבצע אותם כמעט כל השנה ללא תלות במזג האוויר
  • אימוני השחייה מתאימים לילדים מגיל 4 ועד 120 ומתאים גם לנשים בהריון, ברגע שהילד/ה מראה ביטחון במי הבריכה סימן שהוא מוכנ/ה ללמוד לשחות.
  • פעילות גופנית "מתגמלת" שניתן לבצע לטובת חיטוב ופעילות אירוביתפעילות מומלצת מאד לאלו מכם הסובלים מבעיות שונות בגב

הצלחה באימוני השחייה

על מנת להפיק את המיטב מאימוני השחייה שלכם, כל שאתם נדרשים הוא להיצמד לשני דברים:

  • למידת הטכניקה
  • התמדה

שחייה נחשבת לספורט מאד מתגמל, זאת מאחר וניתן לחוש בקצב ההתקדמות יחסית מהר. ככל שתתמידו יותר, כך תיהנו מהתוצאות, תוך שתוכלו להגדיל את מרחקי השחייה שלכם. ההמלצה אליכם באימונים הראשונים, היא להתמקד קודם להסתגלות לנשימה נכונה ורק אחר כך לגשת לטכניקה – זאת בהתאם לסגנון השחייה שבחרתם לשחות בו. הסגנונות המובילים הם חתירה, גב, פרפר ושחיית חזה, המלצתנו להתמקד בסגנון חתירה וגב חתירה ורק לאילו שלא מסתדרים עם שניהם לעבור לסגנון חזה. 

מהי תדירות האימונים המומלצת?

אין תשובה חד משמעית, והיא משתנה מאדם לאדם. אילו פרמטרים נלקחים בחשבון?

  • גיל המתאמן
  • מטרת האימונים
  • מצב רפואי

ככלל, אימוני שחייה כשלוש פעמים בשבוע מסתמנים כמומלצים ביותר. תדירות שכזו מתאימה גם למתאמנים שרוצים ליהנות מפעילות אירובית או מחיטוב, אך גם לאלו הסובלים מכאבי גב ושוחים כחלק מתכנית שיקום. כן חשוב לתת דגש לאורך קטעי השחייה, ולהגדיל אותם מפעם לפעם על מנת ליהנות מהתקדמות. 

אימוני שחייה לאנשים עם פחד ממים

גם אתם סובלים מפחד ממים – הידרופוביה? תתפלאו עד כמה אתם לא לבד. אותו פחד מייצר מניעה, וכך אתם מוצאים את עצמכם נמנעים מרחצה בבריכה ובים. במדינה שמשית כמו ישראל, חבל שתסבלו מפחד שכזה מבלי יכולת ליהנות מרחצה נעימה בימי הקיץ החמים. אימוני שחייה נמצאים כמטיבים מאד עם שחרור תחושת הפחד, זאת מאחר והם מייצרים חשיפה הדרגתית לגורם המאיים. 

טיפים נוספים לאימוני שחייה:

  • היצמדו לסגנון שחייה ספציפי והתמקדו בו. מאמן השחייה יוכל להמליץ לכם על סגנון השחייה המומלץ ביותר, זאת בהתאם למטרות שלכם, גילכם ומצבכם הבריאותי.
  • מדדו לעצמכם זמנים – הם ישקפו בפניכם עד כמה אתם מתקדמים
  • צרפו אליכם לאימוני השחייה אדם קרוב נוסף, כך תוכלו ליהנות מאימון חברתי וממוטיבציה גדולה יותר
  • רכשו משקפת שחיה מותאמת כזאת שלא יכנסו אליה מים
  • בגד הים המומלץ והנוח ביותר הוא זה הצמוד
  • מומלץ לא לאכול כשעתיים לפחות לפני אימון שחיה, אם חייבים אז משהו קטן/קל כמו בננה.
צריכים תמיד להיות בהיכון? הרשמו לניוזלטר של המרכז

כל הטיפים, כל האירועים, כל הכתבות, כל מה שקורה במרכז, חוגים, פעילויות ועוד

אני רוצה להגיע לאימון ניסיון

page loader
נגישות