banner

מהו סוג השחייה המומלץ ביותר?

מהו סוג השחייה המומלץ ביותר?
קטגוריה:

החלטתם להתחיל לשחות? רגע לפני שגם אתם עולים על בגד הים שלכם, דעו גם אתם כי ישנם 3 סגנונות שחייה עיקריים: חזה, חתירה וגב. שוב ושוב עולה השאלה, והיא מהו סגנון השחייה המועדף והמומלץ ביותר. האמת היא שאין סגנון אחד ספציפי מומלץ, אלא שיש את הסגנון המתאים ביותר לכם.

ממש כמו כל ענף ספורט אחר, גם השחייה מצריכה מכם להפגין ידע בטכניקה. כל סגנון שחייה מגלם בתוכו אתגרים שונים ודורש בקורדינציה מסוימת. טיפ קטן אליכם: על מנת להבטיח כי אתם אכן שוחים נכון ובריא, קחו לעצמכם מספר שיעורי שחייה שבהם ילווה אתכם מדריך צמוד. כך, תוכלו להבטיח כי אימוני השחייה אכן יטיבו עמכם.

על מנת שתוכלו ליהנות מהשחייה, חשוב שגם אם תאמצו את הטיפים הבאים:

  • תנו עדיפות לבגד ים צמוד, פשוט מאחר ונוח יותר לשחות איתו
  • הגיעו לאימוני השחייה עם משקפת המתאימה לכם ולאחר שבדקתם היטב שלא נכנסים מים לתוכה בזמן שחיה.
  • במידה ושיערכם ארוך – אספו אותו בתוך כובע ים
  • מומלץ שלא לאכול ארוחה מלאה וכבדה לפני אימון השחייה

לפניכם, סקירה קצרצרה של סגנונות השחייה השונים:

גב חתירה

הסגנון הראשון הוא סגנון גב חתירה. אם תופנה השאלה אל המומחים והשחיינים הגדולים, סביר כי הם יעידו שמדובר בסגנון הבריא ביותר העובד על כל השרירים בגוף כולל שרירי בטן. הסיבה היא שמדובר על סגנון שמצריך מהשחיין להפעיל כמה שפחות לחצים ועומסים על הצוואר ועל הגב. יתרון משמעותי שיש לסגנון, הוא העובדה כי הוא קל מאד ליישום. סגנון זה איננו מבוסס על טכניקה מורכבת, וניתן גם לאחר הדרכה קצרה להתחיל ולשחות בצורה עצמאית. הסגנון הזה מתאים לאלו מכם שמעוניינים בשחייה כתחליף לפעילות אירובית קלאסית. 

חתירה

סגנון חתירה הוא סגנון העובד על כל השרירים למעט שרירי הבטן אך כמובן שנוח יותר לשחות אותו. בסגנון זה חשוב מאוד להתמקד קודם כל להסתגלות לנשימה נכונה ורק אחר כך לגשת לשיפור הטכניקה.

שחיית חזה

היתרון הבולט של סגנון שחייה זה, הוא העובדה כי אתם עתידים להפעיל בו קבוצות שרירים רבות. ישנם אנשים שמתחילים לשחות על מנת להתחטב, וזהו אכן סגנון שחייה שיקדם אתכם אל עבר מטרותיכם. מה חשוב לדעת? בשונה מסגנון החתירה שמקל מאד על הצוואר והגב, עם שחייה בסגנון החזה בכל אימון אתם עלולים לחוש כאבים בצוואר. ההמלצה הטובה ביותר היא שלא לשחות אך ורק בסגנון זה, אלא לשלב אותו עם סגנונות נוספים וכך ליהנות מהיתרונות שלו, ובלי לחוש בחסרונותיו.

שחייה בסגנון פרפר

שחייה בסגנון פרפר נחשבת לשחייה קשה מאוד ללמידה וכמו כן לביצוע, קיים קושי קליטה של התנועות מאחר ונדרש תיאום מקסימלי בין איברים והשקעת כוח רב. סגנון שחייה זה אינו מומלץ לשוחים עם בעיות גב אך כהוא מבוצע נכון אין ספק שסגנון זה עובד על קבוצת שרירים רבה יותר בהשוואה ליתר סגנונות השחייה.

צריכים תמיד להיות בהיכון? הרשמו לניוזלטר של המרכז

כל הטיפים, כל האירועים, כל הכתבות, כל מה שקורה במרכז, חוגים, פעילויות ועוד

אני רוצה להגיע לאימון ניסיון

page loader
נגישות