banner

יוגה – באיזו שיטה לבחור?

יוגה - באיזו שיטה לבחור?

הפילוסופיה שהחלה כזרם מחתרתי שרק מעטים שמעו עליו, הפכה כיום לשיטת אימונים נחשקת מאד בישראל! עוד ועוד מתאמנים מצטרפים לאימוני היוגה, בהם מקודש הקשר שבין הגוף לנפש. בשונה מאימוני כושר אחרים שבהם המיקוד הוא על חיזוק הגוף, אימוני היוגה יוצרים שידוך בין החוזק המנטלי והגופני. היוגה נפוצה כיום מאד בעולם המערבי, כאשר ישנם זרמים שונים שבאים לידי ביטוי באופי התרגול.

אימוני היוגה מתקיימים בקבוצות, כאשר הקבוצות מחולקות על פי החלוקה הבאה:

  • אימוני יוגה לנשים / גברים / קבוצה מעורבת
  • אימונים בדרגות קושי שונות – מתחילים ומתקדמים

לא אחת נשאלת השאלה והיא באיזו שיטת יוגה לבחור. התשובה? איננה חד משמעית. לכל אדם המעוניין להצטרף לאימוני היוגה, ישנן מטרות שונות. בנוסף, לכל מתאמן נקודת פתיחה שונה מבחינת גופנית, המשפיעה על הבחירה הנכונה והמתאימה לו. לפניכן, סקירה קצרצרה אודות סוגי האימונים השונים:

יוגה אשטנגה

אחד מזרמי היוגה המוכרים והפופולארים ביותר, הוא יוגה אשטנגה. האימונים מתאימים בעיקר לאנשים  צעירים, זאת מאחר ומדובר על אימונים אינטנסיבים יותר שדורשים מאמץ פיסי רב. חשוב לציין, כי אימונים אלו פתוחים לכל הגילאים, ובסופו של דבר מה שקובע את ההתאמה הוא התחושה האישית של כל אדם. זרם האשטנגה כולו מבוסס על 6 תכניות של תנוחות, כאשר כל תכנית מאופיינת בדרגת קושי שונה. 

יוגה FLOW

אם אתם מעוניינים בתרגול יוגה המתמקד בנשימה – זהו הזרם עבורכם. אמנם בכל אימון של יוגה ניתנת חשיבות לקצב הנשימה תוך מודעות מלאה אליו, אך ביוגה ב-FLOW מדובר על מוטיב מרכזי של ממש. המיקוד בזרם זה הינו על תנועה המלווה בנשימה – בשאיפה ונשיפה, כאשר המעבר בין תנועה לתנועה מלווה ב"הקשבה" מלאה לה. ככל שנצבר ניסיון בתרגולים, כך ניתן ליהנות ממודעות גבוהה יותר לנשימה, תוך יכולת לשלוט בה ולאזן אותה.

יוגה POWER

זרם היוגה הזה מכוון בעיקר למתאמנים קבועים ולקהל של ספורטאים. הסיבה היא שנדרשת גמישות לטובת ביצוע התנוחות. בשונה מזרמים אחרים בהם ניתן לנוח (יחסית) במעברים שבין סדרת תנוחות אחת לאחרת, ביוגה פאוור מדובר על מעברים חדים הדורשים ביכולות גופניות מרשימות. 

יוגה ויג'נאנה

אימון יוגה נוסף שיכול לעניין, הוא אימון היוגה ויג'נאנה. המוטיבציה של רבים להתחיל להתאמן ביוגה, היא רצון לפתח הקשבה ומודעות למיינד. ואכן, אימונים אלו מקדשים את השיח הפנימי של כל אחד עם עצמו, זאת באמצעות תרגול מאוזן ודינאמי. אימונים אלו נפתחים לרוב עם מדיטציה של כמה דקות, המאפשרת את ההתכנסות, "כיבוי" קולות הרקע והתמסרות טוטאלית לחוויה. 

מהי תדירות האימונים המומלצת?

כל אדם צריך לבסס את ההחלטה בהתאם לשני פרמטרים:

  • מידת הכושר הגופני שלו
  • מטרת האימונים (חיטוב / הרזייה / גמישות / אימון רוחני)

לרוב, התדירות המומלצת למתחילים היא כפעמיים בשבוע, ברמת מתחילים. חשוב לציין כי עם למידת התנוחות, יהיה ניתן לתרגל יוגה גם בבית – בין האימונים המתקיימים במכון הכושר. 

צריכים תמיד להיות בהיכון? הרשמו לניוזלטר של המרכז

כל הטיפים, כל האירועים, כל הכתבות, כל מה שקורה במרכז, חוגים, פעילויות ועוד

אני רוצה להגיע לאימון ניסיון

page loader
נגישות